saker som kryper under skinnet.

När jag gick i nian, visste jag vem jag var, vart jag skulle och vilka som aldrig skulle försvinna.

Jag hade hört att gymnasietiden var de tre bästa åren i ens liv.

Det blev inte så.

För under tre år har allt förändrats.

Inte till det bättre.

Jag började i en klass där ingen hälsade tillbaka om jag sa hej.

Där de sköt bak de bänkarna som stod bredvid min, så att de andra skulle få plats på samma bänkrad och alla visste ju att bänkarna bredvid mig skulle stå tomma, för ingen skulle sätta sig där.

Dom där personerna som aldrig skulle försvinna, hade inga problem att vända ryggen till och leva deras fantastiska liv med deras nya gymnasievänner.

Och där var jag fast i ett destruktivt förhållande som alla valde att blunda för.

Nu är det trettio-någonting dagar kvar tills jag kan fira att de tre värsta åren av mitt liv har tagit slut.

Jag kommer inte längre vara bunden till den staden som har sugit ut all ork.

och visst har vissa saker blivit till det bättre.

Jag är kär.

Jag fick efter att ha varit osynlig 5 dagar i veckan, i 2,5 år byta klass och går nu sista terminen med fina personer.

Men det finns så mycket som fortfarande kryper under skinnet.

 


Kommentarer
Postat av: anna

åh emma, det är så jobbigt att läsa. jag hoppas i alla fall att ditt halvår med oss kan vara något minnesvärt och fint. snart tar vi ju studenten!

kram

2012-05-06 @ 22:09:02
URL: http://bergochdalbananen.blogg.se/
Postat av: linda

vad ledsen jag blev när jag läste detta emma! (hehe ja jag har också hittat hit till denna fina blogg) Jag vet hur det känns, de första 1,5 åren på högstadiet var precis likadana för mig. Jag hoppas precis som anna att denna termin kommer vara något fint du kan se tillbaka på sen. Studenten närmar sig och vi kommer ha det så bra! puss

2012-05-06 @ 22:25:04
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är helt otroligt att du inte fick byta klass förrän 2,5 år senare, kan knappt föreställa mig att vantrivas så i sin klass! Så jag är glad att du tycker det är bättre nu, i vår klass, för du är en bra del av den, en mycket mycket bra del av den! 32 dagar tills vi sjunger på trappan tillsammans i alla fall, att ha något att se fram emot gör allt nästan alltid mycket lättare! Stor kram och vi ses imorrn (ska tillbringa resten av min kväll/natt med etiken nu)

2012-05-06 @ 23:41:17
Postat av: PDF

Ni är så fina hela bunten!

2012-05-07 @ 21:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0