ibland får man faktiskt klaga!

Idag skulle en del av min familj, samt släkt fira en kusin.
För hon har börjat leva livet som 30 åring.
Vi skulle äta på resturang och det första vi möts av är en brinnande brasa.
Vilket ju verkar riktigt lovande. (men tro mig, skenet kan bedra!!!)
Sen kom menyn in.
Efter mycket om och men beställde jag en hamburgare med pommes frites.
För det kan väl ingen människa misslyckas med, tänkte jag.
Min manliga kusin som satt mittemot mig tyckte samma sak.
(Men överbevisade (!!), man kan tydligen misslyckas med hamburgare + friterad potatis.)
Pommes frites ska inte droppa olja.... och det ska inte droppa vatten ifrån en hamburgare..
(men det visste inte kocken)
När drickorna skulle serveras välte vår servitris en fanta som fanns på hennes bricka,
vilket resulterade att den manliga kusinens rygg, skjorta och jeans fick en vacker fantadusch.
Förrätterna som skulle "ingå till alla" serverades till alla utom två.
Och på frågan: "Vad är det här för något?"
gav servitören svaret: "ehm... det ser ju ut som mosad lax..... och.... eeeeee.....ööööhhh...paprika?"
När han stirrat klart på "den mosade laxen" gnuggade han sig fundersamt i ögonen. Serverade den sista förrätten och lunkade ut till köket.
(av någon annan servitris fick jag hatten avslagen när hon skulle duka av bordet)
Till efterrätt var det någon form utav tiramisu (som bättre beskriv som misslyckad citroncheescake)
.... som även var dränkt i dill.. vilket var en hemskt udda (vidrig och äcklig) kombination.
Eller som min syster utvärderade i bilen.
"Det kändes som ett avsnitt ur programmet kniven mot strupen"
Och alla i bilen kunde bara hålla med henne.
Maten var bland det värsta. servicen också.
Men vi fick en hel del skratt
och det är ingenting vi glömmer i första taget!
Detta är min systers efterrätt.
Min hade mer dill än detta.
(dill smyger in i själva "tiramisun", och bryter smaken på ett hemskt otrevligt sätt.)
Nu kanske ni tycker att jag är bitter och klagar på oväsentliga saker.
Men mat är inte oväsentliga saker ska jag säga då!
Inte heller att få hatten avslagen av någon beväpnad med en tesked!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0