djup tisdag.

Jag kom precis hem från en hemsk föreläsning om cancer.
Kvinnan som berättade sin historia insjuknade när hon var 22 år.
Hon opererade bort en 3,6 kg tumör och en äggstock samt äggledare.
Den tumör som befann sig i hennes mage och tryckte ihop alla hennes inre organ, innehöll alla kroppens celler. Hår, tänder, naglar, ja ni fattar.
Denna kvinna, Anna, satt på en stol vid katedern och berättade om sjukdomen, operationer och cellgifter.
Men hon pratade även om kärlek, dödsångest och livet
Anna är nog en av de klokaste personer jag någonsin har lyssnat på.
"ibland måste man få tycka synd om sig själv. Även om du "bara" har nageltrång, för det kan göra fruktansvärt ont. och självklart vet du att det finns dom i världen som har det så jävla mycket sämre. men just i några sekunder ibland måste det få vara mest synd om dig i hela världen. Det är okej. För som sagt, det kan vara förjävligt jobbigt med nageltrång. Och det är ganska så förjävligt med cancer också. Men, känn inte att det är förjävligt hela dagen. För även om dagen är ett helvete finns alltid en liten sak som du kan se som är fin."
Jag vet att de flesta redan sett detta.
Men jag tycker att det är viktigt.
(Idag är Anna frisk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0