Att förlora den sista från den äldre generationen

Jag fick beskedet idag att min morfar har fått prostatacancer.
Helt okontrollerat börjar tårarna rinna ner från min kind, jag förstår inte.
Min morfar, Luciano som gick runt med mig på gatorna i Chiclayo, Peru och visade
upp mig som en VM-pokal för alla hans bekanta, min morfar som gav mig allt jag pekade på från hans
lilla bageri. Min morfar som jag inte träffat på 5 år går bort sakta, ostoppbart & lidande.
När morfar går bort så är han den sista far- och morföräldern.
För 9 år sedan kunde jag
acceptera, att det är livets gång, jag kunde acceptera att jag iaf har morfar kvar och när jag är klar med skolan
så ska jag kunna åka och överraska honom.
Men det kommer inte ske, jag kommer inte kunna åka till Peru för att träffa honom.
Det enda jag kommer kunda bevittna är min morfars och mormors gravstenar.
Jag ångrar att jag inte valde att åka till Peru denna sommar, jag ångrar det så fruktansvärt nu.
Men jag bär ditt namn Luciano, och jag kommer bära det med stolthet.

Kommentarer
Postat av: Oda

:( beklagar

2011-11-12 @ 22:30:12
URL: http://envampyrmedmustasch.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0